АКТУАЛНО ЗА НАС
ВИЖТЕ ВСИЧКИ НОВИНИ --
10 December 2024 by MIro, in Актуални новини
КОМЕДИЯТА „МУА У ТУПАН“ ЩЕ Е ПЪРВОТО НОВО ЗАГЛАВИЕ ЗА 2025 НА ВАРНЕНСКИЯ ТЕАТЪР
С ново комедийно заглавие ще стартира новата година в Драматичен театър „Стоян Бъчваров“. През...Read More + -
10 December 2024 by MIro, in Актуални новини
САГАТА ПРОДЪЛЖАВА
Даниела Димова, директор на Театрално-музикален продуцентски център Варна, се срещна днес с...Read More + -
09 December 2024 by MIro, in Актуални новини
ТМПЦ ВАРНА ОТ 2024-ТА КЪМ 2025-ТА
Акценти в творческата продукция на Театрално-музикален продуцентски център Варна – ДТ „Стоян...Read More +
ПРЕМИЕРНИ СПЕКТАКЛИ 2019 г. | 2017 г.
Посетете най-новите ни постановки. Телефон за справки и заявки: 052 66 50 22; 052 66 96 52. Адрес: пл. Независимост 1, Варна
-
МАРАТОНЦИТЕ ПРАВЯТ ПОЧЕТНА ОБИКОЛКА
от Д. Ковачевич -
ДРАКОНЪТ
от Е. Шварц -
МАГЬОСНИЧЕСКО ЕЗЕРО
от А.П.Чехов -
ИЗБОРЪТ НА МАРТА
от ЖОРДИ ГАЛСЕРАН -
ТЕЛЕФОНЪТ НА МЪРТВЕЦА
от Сара Рул -
ПРИКЛЮЧЕНИЯ ОПАСНИ СЪС ГЕРОИ СЛАДКОГЛАСНИ
от Недялко Йорданов -
ХЕНРИ IV
от Луиджи Пирандело -
СЪН
от Магда БОРИСОВА -
БАЩИ, ЛЪЖИ И ОЩЕ НЕЩО
Комедия от Рей Куни -
КОМИЧНАТА ИЛЮЗИЯ
комедия по ПИЕР КОРНЕЙ -
ПРИЯТЕЛИ?
от Здрава Каменова и Калин Ангелов -
ВЛЮБЕНИЯТ ШЕКСПИР
по сценарий на Марк Норман и Том Стопард -
ПРЕЛЕСТИТЕ НА ИЗНЕВЯРАТА
от ВАЛЕНТИН КРАСНОГОРОВ -
ЕДНООКИЯТ ЦАР
от МАРК КРЕУЕТ -
КРИВОРАЗБРАНАТА ЦИВИЛИЗАЦИЯ
от ДОБРИ ВОЙНИКОВ
Злото повикало, доброто се обадило
- Details
- Category: Актуални новини
Маргарита Младенова изправя на крака софийската публика
Сабина Василева, снимка: Росен Донев
Възможно ли е да си добър и да живееш добре, пита се в пиесата.
"Кавказкият тебеширен кръг": Варненски драматичен театър. Участват: Стоян Радев, Гергана Плетньова и други. Коя е мерната единица за човешка доброта, пита се в най-новата постановка на Маргарита Младенова "Кавказкият тебеширен кръг" от Бертолт Брехт. Спектакълът, част от репертоара на Драматичен театър "Стоян Бъчваров" - Варна, гостува преди дни на сцената на "Иван Вазов", а поради огромния интерес е планирана още една дата в рамките на "Софийски театрален салон": 22 март в Театър "София".
През разказа за бедната девойка Груша, която се нагърбва с грижите за едно изоставено дете, пиесата поставя дилемата за разликата между това човек да е добродушен по природа и между реалното правене на добро.
Войни, вътрешни междуособици и преврати представляват историческия фон, на който се разгръща действието и за който с неумолима образност героят разказвач се произнася: "Пладне не беше време за ядене, пладне беше време за смърт". Но и онова, което настъпва подир него, не донася на хората повече благоденствие: "Войната свърши, пазете се от мира". Вълни от бежанци търсят подслон, гледани изпод вежди от властта.
Корупция и задкулисни игри пронизват съдебната система. Картина, която на зрителя, условно "заземен" на територията на Грузия, поразително напомня съвременната действителност. Необходимо ли е злото на света, се пита той, следвайки Груша из планинската пустош, където момичето е в постоянна борба за собствения си живот и този на невръстния губернаторски наследник.
Тук открива Маргарита Младенова ключа към текста на Брехт - да покаже как редом до избуяващото зло като един доблестен войник крачи доброто; как алчността и цинизмът мъчат, но не могат да отнемат живителните сокове на заразителната човечност. Със заклинателна сила отеква във финала откроилата се като лайтмотив на пиесата идея: "Нека всяко нещо да принадлежи на този, комуто приляга".
Спектакълът, номиниран с "Икар 2016" за режисура, респектира с висока художествена издържаност, премереност и прецизност на всички равнища. С пестеливост се отличава и сценографията на Ивайло Николов, представляваща многофункционално дървено скеле, покрито с пъстроцветни юргани. Отново юрганът, който като спално бельо загатва идеята за излагането на показ на потайната интимна същност на човека, присъства като основен компонент и в костюмите, дело на Ива Гикова.
Аплодисментите са и за ансамбловата игра на дванайсетте актьори от варненската трупа, всеки от които - с изключение на Гергана Плетньова в образа на Груша - се преобразява в повече от един персонаж: Георги Богданов, Николай Кенаров, Даниела Викторова, Биляна Стоева и други. За яркото си превъплъщение в съдията Аркадий Чхеизде, който макар и сребролюбец, има сетива за правдата, Стоян Радев ще се бори за наградата "Икар" за водеща мъжка роля.
в."Сега", http://www.segabg.com/article.php?id=789762
Прочетете повече за турнето на ДТ "Стоян Бъчваров" в София:
“Доходно място” на Варненския театър гостува в София
Гергана Плетньова и Стоян Радев обраха овациите с "Кавказкият тебеширен кръг"
Забавен и "поучителен" спектакъл прави Крис Шарков от "Доходно място" на Островски
ТЕАТЪР ВЪВ ВАРНА ПРЕЗ ФЕВРУАРИ 2016
- Details
- Category: Актуални новини
Кликнете, за да видите видео трейлъри на спектаклите от февруарския ни афиш -
"Доходно място", "Кавказкият тебеширен кръг", "Глупаци", "Паметта на водата", "Вуйчо Ваньо":
Интервю на Рада Стойкова с Даниела Димова – директор на ТМПЦ Варна за февруарския гастрол 2016 на ДТ Стоян Бъчваров”
- Details
- Category: Актуални новини
Чуйте интервюто на:
http://bnr.bg/hristobotev/post/100651966/varnenskiat-teatar-tragva-na-turne-ot-1-fevruari
„Кавказкият тебеширен кръг” - черно-бяла линия с цветни проблясъци
- Details
- Category: Актуални новини
Композиторът Асен Аврамов за музиката в най-новата постановка на Варненския драматичен театър
Какво има във въображението на един композитор, когато мисли за Брехт и за „Кавказкият тебеширен кръг”?
Не само за „Кавказкият тебеширен кръг”, а въобще в работата на всеки артист въображението е един от най-силните далекогледи. То върши своята работа подобно на тези астрономически уреди за проникване в тъмния космос, за откриване на нови планети и звезди. Валидно е за всяко нещо, не само за музиката.
За мен при правенето на Брехт най-същественото е по какъв начин ще се подреди конструкцията от мелодически, ритмически, метро-ритмически, темброви или логически елементи и тематични центрове. Конструкция, която хем да е умна, хем да се захрани със страстта на търсенето кое е правилно и кое не. В този смисъл намирам конструирането на този „апарат” за по-целенасочен и важен от само игровото въображение.
Основната музикална концепция, която заложихте...
Искаше ми се да прокарам много ясна черно-бяла, графична музикална линия, в която ярко, но за кратко да пробиват като че ли по-цветни и по-емоционални моменти. Търсих съзнателно музикалния израз на това противопоставяне. Човешките чувства, харесвания или нехаресвания като че ли са много къси фрагменти в един живот и по време на война, както в „Кавказкият тебеширен кръг”, малките мигове на хармония, на споделеност, на любов, са силно компресирани, но пък много интензивни.
Главната героиня Груша изпълнява няколко песни, предимно насочени към нейния любим или към детето, за което тя поема да се грижи. Би трябвало това да са емоционални, нежни песни. Всъщност, обаче това са доста настойчиви и „умни” ритмически речитативи. А любовният музикален фрагмент (мелодическият мотив, втората контрастна тема) е съвсем кратък - не повече от 4 такта, всичко останало е подчинено на една хладнокръвна конструктивност, която движи цялата песен. Постарах се този мелодически мотив фа звучи красиво, емоционално, нежно и съкровено.
Постановките на Маргарита Младенова винаги се отличават с хомогенност на всички театрални компоненти, вкл. музиката...
Да. Музиката е много активна тук и се съотнася към целия спектакъл. Ако приемем, че той е силно ритмизиран (през такива графични, черно-бели интрументи, каквито са ударните или ниските струнни инструменти, ритмическото perpetuum mobile на банджото или „писъците” на дървените духови) мелодичните, музикални моменти, носители на лиричното или пък на философското откровение, са много малко. Може би не повече от 10-15 % от цялата партитура. Те са съвсем кратки, защото това е историята, който исках да разкажа с музиката. Мисля, че целият екип, всички ние разказваме тази история. Една наивистична приказка за това как машината на съдбата поставя хората пред безмилостни избори . Най-вече пред основния избор на коя страна стоиш - на страната на Доброто или на страната на Злото. И как не можеш да имаш само мнение или чувства, а трябва да „влезеш” в тази приказка, да се ангажираш, да започнеш да действаш.
Виолета Тончева