САМО ЗА ЖЕНИ
Кликнете тук, за да видите галерията със снимки >>
Комедия по пиеси на Дарио Фо
Превод Хубан Стойнов
Сценичен вариант и режисура Костадин Бандутов
Сценография и костюми Даниела Николчова
Хореография и музикална среда Никола Йорданов
Фотография и плакат Веселин Василев
Действащи лица и изпълнители:
ЕВА - Веселина Михалкова
МАРИЯ, ЖАНА АЛФИНИ - Милена Кънева
ЕЛЕОНОРА, КАРЛА - Петя Ангелова
МАЙКАТА - Даниела Викторова
ДЖУЛИЯ - Биляна Стоева
АДАМ - Ивайло Иванов
АНГЕЛЪТ, КРАДЕЦЪТ, ДЕВЕРЪТ - Станислав Кондов
ВОДЕЩИЯТ - Пламен Димитров
АЛДО, ПОЛИЦАЯТ - Свилен Стоянов
ЛУИДЖИ, КРАДЕЦЪТ, МОМЧЕТО - Константин Соколов
Премиера - 8, 9 октомври 2019, 19.00, Сцена Филиал
В постановката си „Само за жени“, композирана по „Дневникът на Ева“ и други текстове на Нобеловия лауреат за литература Дарио Фо, майсторът на комедийния жанр Костадин Бандутов залага на баланса, освен между интимното и екзистенциалното, и между критичното и комичното. Като омекотява и подлага на ирония сочния, понякога стигащ до вулгарност хумор, характерен за стила на Фо, той привнася нови нюанси в драматургията.
„След много разговори с режисьора стигнахме до основната идея да унифицираме мъжете и жените чрез контраста между черното и бялото, като някакви символи за двата пола. Тази концепция е изведена в сценографията и в костюмите, така че на зрителите ще им стане ясно защо в началото всички излизат почти еднакви на сцената, а след това придобиват индивидуалност или защо всичко е решено в черно-бяла стилистика и само на места се появяват цветни елементи. В сценографията белият куб носи подтекста за семпло и обикновено пространство, той може да бъде всичко, може да бъде всяко място, точно както и ситуациите от постановката могат да се случат навсякъде“, обяснява художничката Даниела Николчова.
В стремежа за надмощие между двата пола, от времето на Адам и Ева до днес, на жената са й отредени – поотделно или заедно - ролите на любовница, съпруга, майка, домакиня и какво ли още не. Изобретателна и находчива, тя изглежда може да се справи с всякакво натоварване и всякаква ситуация, но дали пък това не я превръща в истинска жертва? Жертва на мъжете и еманципацията...
„В „Само за жени“ играя Ева. Що се отнася до феминистките внушения, аз съм доста умерена. Като еманципирана жена изповядвам много от нещата, за които става дума в представлението, но далеч не заклеймявам мъжа и не го отричам, като положителна личност. Напротив, дълбоко уважавам мъжете и считам, че те не са примати или че „мъжът е произлязъл от маймуната, а жената – спусната от космоса“, както се твърди на едно място в пиесата. В нашето представление женската гледна точка е една идея по-крайна, но пък има и реабилитация на мъжа“, усмихва се Веселина Михалкова.
Проблематиката върви под ръка с чувството за хумор и тъкмо от това тяхно партньорство произтичат искрящата виталност, неподправеното забавление и оригиналният дух на „Само за жени“, без да забравяме най-важното - любовта.
Прочетете още:
Очаквайте „Само за жени“! И не само
http://www.dramavarna.com/index.php/news/aktualni-novini/1649-samo-za-jeni-i-ne-samo
Костадин Бандутов: Дарио Фо си позволява всичко
„Само за жени“ – лично от екипа
http://www.dramavarna.com/index.php/news/aktualni-novini/1662-samo-za-jeni-interviu-s-ekipa
В. „Черно море“: Мъжът е произлязъл от маймуната, а жената – спусната от космоса
Truestory: Женската еманципация в „Само за жени“